[1] ا. لطفى. ارائه روش پیشنهادی جدید استراتژی کنترل و مدیریت انرژی در سیستم محرکه رانشی خودرو الکتریکی هیبریدی، پایان نامه تحصیلی برای دریافت درجه کارشناسی ارشد، رشته مهندسی برق گرایش کنترل دانشگاه شهید باهنر کرمان، بهمن ماه ۱۳۹۳.
[2] م. ب. دو دولتشاهی، ح. نظام آبادیپور، م. ماشین چی، حل نمونه های بزرگ مسئله فروشنده دوره گرد متقارن با استفاده از یک الگوریتم جستجوی گرانشی گسسته ترکیبی، علوم و مهندسی کامپیوتر، نشریه علمی پژوهشی انجمن کامپیوتر ایران، ۹ (۱) (۱۳۹۰)، ۱۱-۱.
[٣] م. ح. رنجبر، ا. لطفی، س. م. علی محمدی، طراحی یک استراتژی کنترلی و مدیریت انرژی سلسله مراتبی در خودروی برقی هایبرید، بیست و نهمین کنفرانس بین المللی برق تهران. ایران ( ۲۰۱۴).
[4] س. م. طاهری، آشنایی با نظریه مجموعه های فازی، انتشارات جهاد دانشگاهی مشهد، ۱۳۷۵.
[۵] م. ماشین چی، مجموعه های مشکک، انتشارات دانشگاه شهید باهنر کرمان، شماره ۱۳۳، سال ۱۳۷۹.
[6] ح. نظام آبادی پور، الگوریتم وراثتی: مفاهیم پایه و مباحث پیشرفته، انتشارات دانشگاه شهید باهنر کرمان، ۱۳۸۹.
[7] H. Alipour and B. Asaei, A heuristic power management strategy for plug-in hybrid electric vehicles, In Electric Power and Energy Conversion Systems (EPECS), (2011), 1-6.
[8] H . Azadi Kherabadi, S. Ebrahimi Mood and M. M. Javidi, Mutation: A New Operator in Gravitational Search Algorithm Using Fuzzy Controller, Cybernetics and Information Technologies 17(1) (2017), 72-86.
[9] Y. Gao and M. Ehsani, Design and control methodology of plug-in hybrid electric vehicles, IEEE Transactions on Industrial Electronics, 57 (2)(2010), 633-640.
[10] Q . Gong, Y. Li and Z. Peng, Trip based power management of plug-in hybrid electric vehicle with two-scale dynamic programming, In Vehicle Power and Propulsion Conference, (2007), 12-19.
[11] Q. Gong, Y. Li and Z. Peng, Computationally efficient optimal power management for plug-in hybrid electric vehicles based on spatial-domain two-scale dynamic programming, In Vehicular Electronics and Safety, (2008) 90-95.
[12] X . Hui, and D.Yunbo,The study of plug-in hybrid electric vehicle power management strategy simulation, In Vehicle Power and Propulsion Conference, (2008), 1-3.
[13] S. Li, S. Sharkh, F. Walsh, and C. Zhang, Energy and battery management of a plug-in series hybrid electric vehicle using fuzzy logic, IEEE Transactions on Vehicular Technology 60 (8) (2011), 3571-3585.
[14] Y. Li, Q. Zeng, C. Wang and Y. Li ,Research on fuzzy logic control strategy for a plug-in hybrid electric city public bus, In Measuring Technology and Mechatronics Automation (ICMTMA), (2010), 88-91.
[15] B.Liaw, and M. Dubarry, From driving cycle analysis to understanding battery perfor- mance in real-life electric hybrid vehicle operation, Journal of power sources, 174(1) (2007), 76-88.
[16] MATLAB and Statistics Toolbox Release 2016a The MathWorks, Inc., Natick, Massachusetts, United States.
[17] E. Rashedi, H. Nezamabadi-Pour and S.Saryazdi, GSA: a gravitational search algorithm, Information sciences 179(13) (2009), 2232-2248.
[18] C. Shen and C. Xia, Notice of Retraction Optimal Power Split in a Hybrid Electric Vehicle Using Improved Dynamic Programming, In Power and Energy Engineering Conference (APPEEC), (2010), 1-4.
[19] A. Soltani Sarvestani and A. Safavi, A novel optimal energy management strategy based on fuzzy logic for a hybrid electric vehicle, In Vehicular Electronics and Safety (ICVES), (2009), 141-145.
[20] C. Yang, J. Li, W. Sun, B. Zhang, Y. Gao and X. Yin, Study on global optimization of plug-in hybrid electric vehicle energy management strategies, In Power and Energy Engineering Conference (APPEEC), (2010), 1-5.
[21] Sh. Xu, Investigation of EMS based on fuzzy logic controller for an ICE/battery/UC hybrid electric vehicle, In Artificial Intelligence, Management Science and Electronic Commerce (AIMSEC), (2011), 4041-4044.
[22] L. A. Zadeh, Fuzzy sets, Information and control 8 (3) (1965) 338-353.