[1] اسمیت، فیلیپ، جی. (۱۳۹۰). فلسفه آموزش و پرورش ترجمه سعید بهشتی فسایی مشهد: انتشارات آستان قدس رضوی.
[2] اسمیت، فیلیپ، جی. (۱۳۷۹). ذهنیت فلسفی در مدیریت، ترجمه محمدرضا بهرنگی ، تهران: گلچین.
[3] سبز علی جماعت، فرزانه. (۱۳۹۱). مطالعه تاثیر ذهنیت فلسفی بر پیشرفت تحصیلی درس ریاضی دانش آموزان تیزهوش مقطع متوسطه استان البرز. پایان نامه کارشناسی ارشد رشته برنامه ریزی درسی، دانشگاه پیام نور تهران.
[4] صدق پور ،صالح؛ دماوندی، بهرام و رعدی، اصغر (۱۳۹۶). باز ساخت، رواسازی، پایاسازی و هنجاریابی مقیاس خودپنداره ریاضی. فصلنامه اندازه گیری تربیتی، ۸(۳۰)، صص ۱۹-۴۵.
[5] ضیاء نژاد شیرازی، آسیه و قلتاش، عباس. (۱۳۹۷). بررسی نقش تغییرات محتوایی برنامه درسی بر عملکرد دانش آموزان کلاس چهارم ابتدایی در آزمونهای بین المللی تیمز شهر شیراز، رهیافتی نو در مدیریت آموزشی ۹(۴)، صص۱۲۷-۱۴۶.
[6] قاسمی، فرشید و ،اقلیدس، طاهره. (۱۳۸۴). بررسی تأثیر آموزش درس پرورش خلاقیت در کودکان به افزایش خلاقیت دانش آموزان دختر سال دوم کودکیاری هنرستانهای شیراز، فصل نامه نوآوریهای آموزشی، ۱۳، ۸۴-۵۸.
[7] کسیانی ،نازیلا و زارعی، حیدر علی. (۱۳۹۸). رابطه سواد خواندن با عملکرد ریاضی و علوم در دانش آموزان دختر در آزمون تیمز. فصلنامه علمی پژوهشی علوم روانشناختی، ۱۸ (۷۴)، صص ۲۵۷-۲۶۴.
[8] نوری، سوده؛ فیاض، ایراندخت و سیف، اصغر. (۱۳۹۲). تأثیر ذهنیت فلسفی بر توانایی حل مسائل ریاضی دانش آموزان سال سوم راهنمایی شهر همدان به تفکیک جنسیت. تفکر و کودک ۴ (۷)، صص ۱۳۹-۱۲۱.
[9] Anjum, R. (2006). The Impact of self-efficacy on Mathematics Achievement of primary school children, Pakistan Journal of Psychological Research, 21, 61-78, 2006.
[10] Bandura, A. (1997). Self-efficacy: The exercise of control. New York, Freeman/Times Books.
[11] Chachi, J., Taheri, S.M. (2011). Fuzzy confidence intervals for mean of Gaussian fuzzy random variables, Expert Systems with Applications, 38, 524H-5244.
[12] Chachi, J., Taheri, S.M., Virrtl, R. (2012). Testing statistical hypotheses based on fuzzy confidence interval, Austrian Journal of Statistics, 41, 267-286.
[13] Gao, J. (2020). Sources of mathematics self-efficacy in Chinese students: A mixed-method study with q-sorting procedure. International Journal of Science and Mathematics Education, 18(4), 713-732.
[14] Gruber, H. E., Biideker, K. (Eds.). (2006). Creativity, psychology and the history of science (Vol. 245). Springer Science Business Media.
[15] Jain, S., Downson, M. (2009). Mathematics anxiety as a function of multidimen- sional self-regulated and self-efficacy. Contemporary Educational Psychology, 34, 240-249.
[16] Marsh, H.W., Pekrun, R., Parker, P.D., Murayama, K., Guo, J., Dicke, T., Arens, A.K. (2019). The murky distinction between self-concept and self-efficacy: Be- ware of lurking jingle-jangle fallacies. Journal of Educational Psychology, 111, 331-353.
[17] Neubauer, A.C. (2004). Processing speed, intelligence, creativity and school per- formance: Testing of causal hypotheses using structural equation models, Intelli- gence, 32, 573-589,
[18] Pajares, F., Miller, M. D. (1995). Mathematics self-efficacy and mathematics performances: The need for specificity of assessment. Journal of Counseling Psy- chology, 42(2), 190.
[19] Phan, H. P. (2011). Interrelations between self-efficacy and learning approaches: A developmental approach. Educational Psychology, 31(2), 225-246.
[20] Prat-Sala, M., Redford, P. (2012). Writing essays: Does self-efficacy matter? The relationship between self-efficacy in reading and in writing and undergraduate stu- dents’ performance in essay writing. Educational Psychology, 32(1), 9-20.
[21] Raudsepp, E. (1999). Creative Growth Games. New York: Putnam.
[22] Shavelson, R. J., Hubner, J. J., Stanton, G. C. (1976). Self-concept: Validation of construct interpretations. Review of Educational Research, 46, 407—441.
[23] Sterenberg, R.J. (2001). Handbook of Human Intelligence, Cambridge University Press.
[24] Wilkins, J.M. (2004). Mathematics and science self-concept: An international investigation. Journal of Experimental Education, 72, 331- 346.
[25] Zimmerman, B. J. (2000). Self-efficacy: An essential motive to learn. Contem- porary Educational Psychology, 25(1), 82-91.